Ekonomi

‘Sahte haberlere’ tarihi tazminat ödeyecek: 787.5 milyon dolar!

Haber kanalı Fox News ile 2020 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde oy kullanma makinelerini kullanan Dominion Oylama Sistemleri şirketi arasındaki davada taraflar tarihi anlaşmaya vardı. Fox News, seçim sonuçlarına ilişkin bilgileri kararttığı yönündeki haberi nedeniyle Dominion’a 787.5 milyon dolar (15.2 milyar TL) tazminat ödemeyi kabul etti.

Dominion şirketi, Delaware’de açılan bir davada Fox News’ten 1,6 milyar dolar tazminat talep etti ve bu, onları sahte seçim sonuçları ve “yalan olduğunu bildikleri, ancak haber değeri olduğu için yanlış bilgi yayınlamakla” suçladı.

Dava dosyasında, eski Fox yapımcısı Maria Bartiromo’nun eski ABD Başkanı Donald Trump’ın avukatları Rudy Giuliani ve Sidney Powell’ın ses kayıtlarına sahip olduğu ve Dominion şirketinin Fox yönetimini bu delilleri saklamakla suçladığı belirtildi. Dün varılan anlaşmanın ardından dünya basını, Fox News’in de bağlı olduğu News Corporation’ın kurucusu Rupert Murdoch için 787,5 milyon dolar özür dileyeceğini manşetlerine taşıdı.

Anlaşma sağlanmasaydı Murdoch ve bazı kanal yöneticileri mahkemeye çıkacaktı. Dominion CEO’su John Poulos, “Fox yalanlarını kabul etti” dedi. Murdoch, 28 Şubat’ta Fox News yorumcularının Trump’ın 2020 başkanlık seçimlerine hile karıştırıldığı yönündeki asılsız iddialarını “desteklediğini” itiraf etti.

nazimiye-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu